Virtuele universiteit
De Open Universiteit Nederland wil voorop lopen in de toepassing van nieuwe technologieën en onderwijskundige inzichten. De huisstijl is ontwikkeld voor gedrukte en elektronische media en geeft uitdrukking aan de hoge ambities.
Lekkerontwerpen verzorgde voor de identiteit, het logo en toepassing van diverse communicatiemiddelen zoals de leermiddelen en periodieken en de vastlegging in een brand manual.
In samenwerking met René van Raalte en Flip Wegner.
1998 voor Open Universiteit Nederland
In 2009 heeft de Open universiteit een nieuw logo laten ontwikkelen.
Kennisstructuren
12 verschillende tekeningen, de kennisstructuren, binden informatie en functies en geven karakter aan de informatie. De kennisstructuren verbeelden wetenschap. Van organische naar geometrische structuren, van alfa- naar bètawetenschap. Het zijn de opvallendste stijlelementen uit de huisstijl. De kennisstructuren zijn opgebouwd uit 12 lagen, van eenvoudig beeld op te bouwen tot een complex beeld.
Een kleurenpalet verloopt van warme naar koele kleuren; van alfa naar bèta.